Якщо ви плануєте реєстрацію підприємства в Україні, краще звернутися до досвідченого юриста. Адвокат Захар Омельченко розкаже, як проходить реєстрація бізнесу, вартість цього заходу та пояснять інші моменти.
Реєстрація компанії в Україні: форма господарювання, адреса
Наразі на території України, згідно із законом про державну реєстрацію юридичних, фізичних осіб-підприємців, а також громадських формувань, запроваджено декілька форм власності.
Доступна реєстрація фірм:
— ТОВ
— ТДВ
— ПП
Реєстрація фірми в Україні проводиться у порядку, що залежить від організаційно-правової форми. Наприклад, відрізняються способи формування статутного капіталу, його мінімальний розмір, також визначається порядок управління компанією та відповідальності його організаторів, різна процедура прийняття рішень.
Одним із основних моментів для компанії є вибір її юридичної адреси, тобто місцезнаходження. Інформація про це вноситься до Єдиного держреєстру юридичних осіб. Відповідно до чинного законодавства, місцезнаходженням фірми є місце, де розташовується його виконавчий орган. Після того, як відбулося відкриття компанії в Україні, на цю адресу надходитиме вся нормативно-правова та iнша кореспонденція, тому зазвичай це офіс або особиста адреса керівника. Якщо фірма не має адреси, то під час перевірки податкова інспекція може призначити штраф. Крім того, це спричинить розрив договору про можливість подання звітності в електронному варіанті та інші проблеми.
Реєстрація бізнесу в Україні: перелiк документiв
Щоб відкрити підприємство в Україні, подаються численні документи, які мають бути оформлені у визначеному порядку, що відповідає чинним нормам. Зазначимо деякі з них:
Заява за формою №1 або про держреєстрацію компанії. У реєстраційній картці заповнюються всі дані про фірму, яка створюється, у тому числі розмір статутного капіталу, вся інформація про засновників та керівників, повна назва фірми та особливості розподілу часток, місцезнаходження тощо. Коли відбувається реєстрація підприємства у Києві, Одесi чи будь-якому іншому місті, ця заява зазвичай підписується особою, яка подає документи на реєстрацію. Майбутнім підприємцям слід розуміти, що до цього документа дуже часто вносяться зміни.
Рішення про створення компанії. Цей документ супроводжується протоколом, причому в оригінальному вигляді. Останні зміни в законодавстві свідчать про те, що всі підписи, зазначені в протоколі, мають бути нотаріально завірені.
Установчі документи. Достатньо однієї редакції, причому залежно від форми господарювання, вони можуть відрізнятися, часто це не стосується випадків, коли проводиться реєстрація підприємства малого бізнесу. Найпоширеніші установчі документи — статут, становище, договір засновників. Як правило, на етапі створення цих документів багато хто звертається до юристів, оскільки статутні папери мають бути грамотно складені. Зазвичай вони докладно розписують порядок прийняття рішень, повноваження кожного учасника, їхню компетенцію та інші питання. Це потрібно для того, щоб при виникненні суперечок чи будь-яких розбіжностей статутні документи використовувалися як регулятори таких ситуацій.
Щоб зареєструвати підприємство в Україні, потрібно надати квитанцію, яка підтверджує оплату реєстраційного збору, а також інші документи залежно від форми. Наприклад, при відкритті акціонерного товариства знадобиться підтвердження внесення внесків до статутного капіталу.
Допомога у реєстрації бізнесу
Враховуючи, наскільки складним може бути процес відкриття компанії, послуги з реєстрації бізнесу зараз досить популярні. Фахівці, які постійно працюють із цим процесом, діють наступним чином:
Спочатку юрист з’ясовує суть бізнесу, підбирає організаційно-правову форму, визначається з системою оподаткування відповідно до форми діяльності, а також підбирає види економічної діяльності згідно з класифікатором.
Щоб реєстрація бізнесу у Києві, Одесi та iнших мiстах Україні пройшла успішно, велика увага приділяється підготовці установчих документів.
Щоб реєстрацію бізнесу, ТОВ чи іншої форми власності, було проведено успішно, юристу знадобляться паспорт, ІПН, адреса реєстрації засновників та майбутнього директора. Після цього спеціаліст разом із клієнтом відвідує орган-реєстратор, який приймає документи для внесення відомостей про підприємства до Єдиного державного реєстру. Адвокат також може діяти самостійно на підставі довіреності. Після цього фахівець моніторить роботу держорганів та при внесенні відомостей до ЄДР отримує витяг. Відповідно, якщо вами планується реєстрація бізнесу під ключ, ціна послуг юриста залежатиме від особливостей майбутньої компанії. Наприклад, форми власності, необхідність складання довіреності тощо.